کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9162 | مشاهده و دانلود: 735713829 | آخرین بروزرسانی: 1403/02/08 | اعضاء: 316327 | نظرات: 37889
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
💐 میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد 💐
 شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام تسلیت باد

🔰 لایسنس نود 32 آخرین نسخه با تخفیف باورنکردنی با پشتیبانی سافت گذر را از اینجا تهیه کنید.

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورتمی از کارافتادن جایگزین می شود.

افراک

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

چگونه یک فایل را برای همیشه از کامپیوترمان پاک کنیم؟

چگونه یک فایل را برای همیشه از کامپیوترمان پاک کنیم؟

به گزارش سافت گذر به نقل ازمجله آی تی؛ آیا درون کامپیوترتان فایلی دارید که بخواهید برای همیشه پاکش کنید و هیچ اثری از آن باقی نماند؟ خوب این کار اندکی بیشتر از Shift+Delete طول خواهد کشید.

سطل آشغال کامپیوتر شما، فایل ها را فقط از روی دسکتاپ شما پاک می کند. اگر حتی سطل آشغال را هم خالی کنید، باز هم تنها راه مجازی دسترسی به آن را از بین برده اید. فایل هنوز هم روی هارد درایو شما قرار گرفته، منتها دسترسی به آن اندکی سخت تر شده است.

چند راه ساده و موثر برای اینکه از شر این فایل ها، یک بار برای همیشه، راحت شوید وجود دارد و همه آن ها هم با بازنویسی داده روی داده قبلی انجام شدنی است.

تصور کنید یک نوشته روی کاغذ دارید که بدون پاره کردن آن می خواهید نوشته هایش نامعلوم باشد. اگر با مداد یکی دو بار روی نوشته ها خط خطی کنید، باز هم با یک پاک کن همه چیز به حالت اول باز می گردد. اما اگر شما به اندازه کافی و نه یکی دو بار، روی آن ها بنویسید، حتی پاک کن هم نمی تواند نوشته اولیه را نشان تان دهد.

Eraser

روش کار: فایل های مخصوصی را بازنویسی می کند.

این برنامه رایگان که برای کامپیوترهای ویندوزی مورد استفاده است، به شما اجازه می دهد فایل ها را انتخاب کنید و پیش از اینکه دایرکتوری آن ها را پاک کنید، روی شان بازنویسی انجام دهید. وقتی که برنامه را نصب کردید، می توانید با راست کلیک کردن روی فایل، و انتخاب گزینه مربوط به برنامه Eraser، داده مورد نظر را برای همیشه از بین ببرید.

همچنین شما می توانید به برنامه بگویید که می خواهید چند بار روی این داده بازنویسی انجام شود. شاید ۲۰ بار بازنویسی خیال تان را راحت کند اما احتمالا ۲ یا ۳ بار بازنویسی به اندازه کافی داده ها را ناخوانا می کند.

وقتی که بازنویسی روی تمامی فایل ها انجام شد، با در نظر گرفتن اینکه فایل ها تقریبا ناخوانا هستند، می توانید با انتخاب گزینه Junk آن ها به زباله دان بفرستید.

گزینه جالبی که این برنامه دارد، زمان بندی و دادن برنامه به سطل آشغال است. یعنی می توانید به این قسمت از کامپیوتر دستور بدهید که به صورت اتوماتیک و در فواصلی خاص، پروسه بالا را تکرار کند. این قابلیت بیشتر به درد افرادی می خورد که داده های زیادی تولید می کنند و پس از مدتی کوتاه قرار است آن را پاک کنند.

 

CCleaner

روش کار: بازنویسی می کند و فضای خالی روی هارد درایو را پاک می کند.

اگر کار از کار گذشته و یک سری فایل را به صورت عادی پاک کرده اید، یا احساس می کنید یک سری فایل مزاحم در ناکجا آباد کامپیوتر ویندوزی شما قرار گرفته و قصد پاک شدن ندارند، CCleaner به صورت رایگان زحمت پاک کردن همه این فایل ها را به عهده می گیرد.

با CCleaner شما می توانید مناطق و یا اپلیکیشن های خاصی را هدف قرار دهید؛ مثل مرورگر، سطل آشغال یا حتی یک فولدر. از اینجا به بعد برنامه خودش می داند که با فایل های این منطقه از هارد درایو چه کار کند و طرز صحیح پاک کردن دائمی را پیش خواهد گرفت.

همانند Eraser، برای این برنامه هم می توانید مشخص کنید که چند بار روی فایل ها بازنویسی کند تا هیچ اثری از آن ها باقی نماند.

 

Secure Empty Trash

روش کار: بازنویسی می کند و محتویات سطل آشغال را پاک می کند.

وقتی یک فایل را از روی کامپیوتر اپلی خود پاک می کنید، فضای هاردی که آن فایل اشغال کرده بود در دسترس قرار می گیرد. اگرچه تا زمانی که آن قسمت از هارد بازنویسی نشود، فایل شما از طریق برنامه های مخصوصی قابل بازآوری خواهد بود.

برنامه Secure Empty Trash که برای کامپیوترهای شرکت اپل در دسترس است، راه ساده ای برای پاک کردن دائمی فایل ها ارائه می دهد. فقط کافی است هر فایلی که می خواهید ناپدیدش کنید را به سطل آشغال انتقال دهید (Drag & Drop). سپس به قسمت Finder > Secure Empty Tash بروید و همه چیز تمام می شود.

علاوه بر این اگر بخواهید کل هارد را یک باره پاک کنید می توانید با ورود به اپلیکیشن Disk Utility و انتخاب Erase و سپس کلیک روی Security Options، فایل های تان را به دست فراموشی بسپرید.

البته اگر می خواهید به انجام امور پاک کردن فایل ها سرعت ببخشید، می توانید FileShredder را با قیمت ۳٫۹۹ دلار دانلود کنید. این برنامه از الگوریتم خاصی برای بازنویسی و ناخوانا کردن فایل ها استفاده می کند.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 21642 گروه خبری: اخبار آموزشی منبع خبر: mitnews.ir تاریخ خبر: 1393/04/24 تعداد مشاهده: 2864
سافت گذر
نظرات بینندگان

... 1393/04/24 17:35
من از file shredder و ccleaner استفاده می کنم. تو اولی یه آپشن داره به نام shred free disk space که خیلی خوبه. استاندارد پاک کردن رو هم گذاشتم رو military standard تازه guttman هم داره. رایگانهlay:none">prednisolon blodsocker ogvitaminerfor.site prednisolon graviditetlay:none">fexofenadin kinder forskningogkaffe.site fexofenadin nebenwirkung
mehdi 1393/04/24 13:19
عالی بود